Op deze blog deel ik materiaal dat ik zelf maak voor mijn eigen klas, met andere leerkrachten.

maandag 22 augustus 2016

Vormgeving: lettertypes

Ik kreeg al een paar keer de vraag welke lettertypes ik gebruik voor het maken van mijn werkblaadjes en materialen.  Daarom even een opsomming van mijn favoriete lettertypes om materiaal te maken dat goed leesbaar moet zijn.  Deze lettertypes komen allemaal van websites die deze gratis aanbieden.

Even kort uitleg hoe je ze installeert:
Download de lettertypes op de verschillende websites.  Zet ze samen in één map.  Sommige zitten in een zip-file en moet je nog uitpakken, doe dit eerst, voor je ze in de map zet.
Selecteer alle lettertypes samen en klik met je rechtermuisknop.  Kies voor "Installeren".  Nadat je dit gedaan hebt, staan deze lettertypes in je tekstverwerkingsprogramma en kan je ze gebruiken.

En nu enkele van mijn huidige (!!) favoriete lettertypes op een rij:

Angelica Rose en Angelica Rose Hollow


Architects Daughter



Café & Brewery


CF Jack Story


Cutie Patootie en Cutie Patootie Hollow


Diamond Girl en Diamond Girl Hollow


Mawns Handwriting

TakeItOrLeaveIt


Tekton Pro (Mijn meest gebruikte lettertype!!)


VAG Rounded (Lettertype GO! logo)


Giddehand



KG Drops of Jupiter




Ik hoop dat deze lettertypes jullie kunnen helpen bij het maken van jullie eigen werkblaadjes.
Alvast veel creatief plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten