Op deze blog deel ik materiaal dat ik zelf maak voor mijn eigen klas, met andere leerkrachten.

vrijdag 19 augustus 2016

Onderzoeksborden

Sinds vorig jaar werk ik met regelmaat met onderzoeksvragen en de daarbij horende onderzoeksborden.  Ik liet deze borden bij een kopieercenter op A1 afdrukken en lamineren.  Dit kost wel wat maar hierdoor gaan ze ook echt lang mee.



Het principe gaat als volgt; Ik stel een onderzoeksvraag of ik vraag via de onderzoeksborden welke vragen de leerlingen over het thema hebben.  Deze vragen worden dan op hun beurt telkens onderzocht.  De leerlingen kunnen gevonden antwoorden posten op de onderzoeksborden met een post-it.  Ik kan ook heel gemakkelijk zijn welke leerlingen al klaar zijn met hun onderzoek en welke leerlingen nog verder moeten werken.

Ik heb 2 onderzoeksborden in gebruik maar maakte er ook voor mijn collega's.

Daardoor heb ik 4 versies:

1 opmerking:

  1. Vanaf woensdag 16 augustus 2017 neem ik geen aanvragen tot aanpassingen meer aan omdat ik dan begin te werken voor mijn eigen klas.

    BeantwoordenVerwijderen