Op deze blog deel ik materiaal dat ik zelf maak voor mijn eigen klas, met andere leerkrachten.

vrijdag 19 augustus 2016

Aftelkalender sneeuwklassen

We hebben op onze school nog het geluk de kinderen in het zesde leerjaar een sneeuwklassen aan te bieden.  Dit is een unieke ervaring voor iedereen en een belangrijke stap in hun ontwikkeling van kind naar puber.

Omdat dit zo een hoogtepunt is, tellen we er ook vanaf 100 dagen voordien naar af.  Om dit duidelijk te maken in mijn klas, maakte ik een aftelkalender.



Ik maakte van deze aftelkalender twee versies en liet de leerlingen kiezen.  Zij kozen voor versie 1 maar ik heb natuurlijk ook de andere versie gehouden.
Ik koos ervoor om van een oude ringmap de ringen af te doen en deze met een lijmpistool te bevestigen op de aftelkalender.  Elk jaar knippen de leerlingen zelf de 100 blaadjes uit en versieren deze.  

Elke dag mag een ander kind een blaadje aftrekken en deze worden zelf door de leerlingen bijgehouden.  Ook ik als juf, doe hieraan mee.  Zo kunnen we allemaal 4 keer een blaadje aftrekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten