Op deze blog deel ik materiaal dat ik zelf maak voor mijn eigen klas, met andere leerkrachten.

woensdag 23 augustus 2017

Inspiratie: Info-tag magneten voor ouders

In volle voorbereiding op het komende schooljaar maakte ik een info-tag voor ouders.  Ik had nog magneetpapier liggen (gekocht bij De Neef) dat ik vroeger gebruikte voor mijn agendabord.  Momenteel gebruik ik hiervoor gelamineerd materiaal met een magneetstrip achter dus had ik dit materiaal om iets anders mee te maken.

Op Pinterest zag ik en post van een Amerikaanse leerkracht die tijdens de eerste vergadering met ouders elke ouder een koelkastmagneet gaf met haar gegevens op.  Ik vond dit geen slecht idee en maakte op mijn beurt voor mijzelf en mijn collega's een koelkastmagneet.  Om alles compact te houden en mensen die weinig of geen Nederlands spreken tegemoet te komen gebruikte ik icoontjes.

Ik zorgde ervoor dat er 24 exemplaren op 1 blad konden staan en drukte ze af met een gewone printer.


Daarnaast maakte ik eerder al een maandkalender voor ouders:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten