Op deze blog deel ik materiaal dat ik zelf maak voor mijn eigen klas, met andere leerkrachten.

zaterdag 25 augustus 2018

Inspiratie: Digitale agendabestanden

Tijdens een personeelsvergadering in juni besloten we al team dat we de agenda niet langer laten invullen door de leerlingen zelf maar deze digitaal aan hen gaan bezorgen.  Dit om de tijd die hierin kruipt, beter te kunnen benutten.

Om toch de structuur van een echte agenda te bieden heb ik de bestaande agenda bestanden - die ook al door de school zelf ontwikkeld waren - om te zetten naar digitale sjablonen.

Voortaan zal onze agenda in een mapje zitten van 2 cm en bestaan uit volgende bladen:
  • Voorblad
  • Informatieblad (CLB - Bingel - Ambrasoft)
  • Jaarplan
  • Afwezigheid - de uitleg
  • Afwezigheidsbriefjes
  • Uitleg gebruikte symbolen (voor L1 tot en met L4)
  • L5 - L6: Leren plannen
De voorbladen zien er als volgt uit: 


De digitale agendabestanden zijn in een Word-sjabloon gegoten:
LET OP! Voor deze bestanden heb je het lettertype TEKTON PRO nodig!!

Na het invullen is het altijd de bedoeling om de agenda op te slaan in PDF en dan pas af te drukken.  Zo kan je deze ook altijd delen op Smartschool of andere platformen en drukt hij correct af.


De af te drukken bladen die toegevoegd worden aan de agenda kan je hier raadplegen:
Omdat dit materiaal zeer schooleigen is en er heel veel tijd in kruipt om dit aan te passen ga ik niet in op verzoeken om dit materiaal door te sturen zodat het aangepast kan worden.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten